Ekonomi

Dijital Dünyada Tanıtım İçin Doğru Ajansları Seçmek Önemlidir

Günümüz pazarlama kanallarının artık dijital medyanın ön sıralarda yer aldığını belirten Aldenard Dijital Medya & Reklam Ajansı Kurucusu Anıl Gündoğan, bu konuda tecrübeli ve şeffaf hizmet sağlayıcıların tercih edilmesi gerektiğini söyledi.

Gelişen teknoloji ile birlikte insanların alışkanlıklarının da değiştiğini, sosyal medya ve dijital medyanın ön plana çıktığını kaydeden Gündoğan, dijital medya ajanslarının da bu kanalları etkin bir şekilde kullanarak hizmet ürettiklerini kaydetti.

Bu kanalların markalar için de bir gelir kapısı oluşturduğunu belirten Anıl Gündoğan, “Markalar işlerini veya hizmetlerini bu kanallarda dijital pazarlama yoluyla pazarlayarak satış ve kar elde ederler. Özellikle günümüzde her internet kullanıcısı tarafından yaygın olarak kullanılan Google arama motorunda bir arama ağı türü olarak pek çok reklamla karşılaşmaktayız. Bu reklamlar bir google hizmeti olsa da markaların daha fazla satış ve bilinirlik kazanması için ajanslar olarak bu reklam hizmetlerini profesyonel bir biçimde marka-müşterilerine sunuyoruz. Ancak burada şubemizin prestijini zedeleyen çok sayıda kalitesiz hizmetle karşılaşıyoruz.”

 

UZMAN TERCİH

Gündoğan, “Bugün reklamınızın Google’da yayınlanması için tıklama başı maliyet dediğimiz hesaplama üzerinden Google’a reklam ücreti ödeniyor. Kişi kendi reklamını yapabiliyorsa kartını Google reklam paneline bağlayabilir ve bu ücreti direk Google’a ödeyebilir. Müşteri kendi reklamını verme durumuna girer girmez verimlilik açısından sorun yaşamakta ve gereğinden fazla ödeme yapabilmektedir. Bu nedenle uzmanlaşmış ajanslar tercih edilmektedir. Elbette acentelerin burada bir hizmet bedeli var. Ancak birçok acente, hizmet bedeli dışında müşteriden kapalı bir komisyon olarak ek ücret talep etmektedir. Tabii müşteri tarafı bu gizli heyetlerden haberdar değil, yani haksız bir menfaat ortaya çıkıyor” dedi.

 

DOĞRU ACENTEYİ SEÇMEK ÖNEMLİ

Dijital ortamda etkin ve doğru bütçeler harcamak için şirketlerin daha bilinçli hareket etmesi gerektiğine dikkat çeken Anıl Gündoğan, şu bilgileri verdi: “Örnek vermek gerekirse; Müşteri ajansa hizmet bedeli + reklam ücreti olarak 10 bin TL ödüyor ve bu bedelin harcanmasını istiyor. Çalıştığı ajans ise burada kullanılan orta panel aracılığıyla müşteriye reklam için 10 bin TL harcandığını gösteriyor. Meğer bu işin vergileri vs. baz alındığında şeffaf bir şekilde 7-8 bin TL harcanması gerekirken en iyi ihtimalle 2-3 bin TL harcanıyor ve farklı meblağlar gösteriliyor. Acentenin kendi paneli üzerinden müşteriye. Müşteri tarafı ise bunun hiç farkına varmaz ve bir sonuç alamayınca bir süre sonra ajansla çalışmaya son verir. Ya da daha sonra tesadüfen bozulduğunu anlıyor ve tekrar ajansla çalışmaya başlıyor. Bu tıbbi araştırmalar aynı zamanda müşterinin acentelere ve bölümümüze olan inancını da azaltmaktadır. Burada hizmet almak isteyen markalara tavsiyem; Bilinmeyen kartla haksız avantaj elde eden ajanslardan uzak durmalı, çalışacak ajansın orta panel kullandığından emin olmalı, reklama harcanacak ücretlerin doğrudan kredi kartlarından çekilmesini sağlamalıdırlar. Böylece ajansa ödenen hizmet bedeli ve Google reklamlarına giden harcamalar daha net ölçülebilecektir.

Gündoğan, 9 yıldır hizmet verdikleri dijital medya departmanında herhangi bir orta panel kullanmadan müşterileri için şeffaf çalışma prensibiyle çalışmalarına devam ettiklerini sözlerine ekledi.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu